חאן במדבר לקבוצות מסיבות רווקים חוות מתנת מדבר

המלצה לטיולים ברמת הנגב

המלצה לטיולים ברמת הנגב: אזור המכתש הגדול ואזור מדרשת שדה בוקר.

יש קסם מיוחד במדבר: המרחבים, השקט, תחושת האינסוף, הפשטות והנקיות כל אלה מושכים אותנו אליו שוב ושוב.
ללא ספק חוויה עוצמתית היא לפגוש מדבר בהדרו: נקיקים, סלעים בצורות וצבעים שונים, מאובנים עתיקים, מערות, נחלי אכזב שיודעים גם לשטוף בעוצמה, מגוון צמחיה ייחודית ובע"ח אופייניים לאורך החיים המדברי.
עם הגעתכם אלינו לאירוח בצימרים במדבר נשמח לכוון אתכם אל נחל הימן הסמוך, 5 דק' הליכה מהצימרים, ערוץ נחל אכזב ומדברי שופע בצמחיה מדברית אופינית, אם תגיעו בזמן הנכון תיזכו לראות אותו שוטף וזורם ומותיר אחריו גבי מים קטנים לשכשוך, לטובת האורחים שלא מסתפקים בנחל המקומי הכנתי המלצות להנאתכם:


מכתש גדול, נחל חתירה, סנפיר קטן וסנפיר גדול,עין יורקעם וגב ימין

הטיול מתחיל בנסיעה דרך העיר ירוחם וחצייתה של העיר אל תוך המכתש הגדול שנפרס לפניכם בנוף עוצר נשימה, נסיעה של כ15 דק' בתוך המכתש תביא אתכם אל חניון אקליפטוסים מצלים, שם ניתן לאסוף חולות צבעוניים בבקבוקונים שמביאים מהבית (מומלץ).
ילדים ומבוגרים כאחד נהנים לטפס על גבעות החול הצבעוניות הצבועות בוורוד, סגול, אדום, כתום, חום ואפילו ירוק- וללקט מן החול.

יציאה מחניון האקליפטוסים אל הסנפיר הקטן, תחילת המסלול הינו 300 מ' מזרחה עד שרואים שביל סימון ירוק שעולה דרומה בתלילות ומטפס על הקיר המזרחי של המכתש הגדול. הדמיון לסנפיר של כריש נתן את שמו למסלול, בסוף העלייה נשקפים נופים מרהיבים של המכתש והרכסים: מחמל וחצרה.
הדרך חזרה חווייתית על סימון שבילים שחור שיורד במדרון תלול חזרה אל חניון האקליפטוסים- ילדים יכולים להיעזר בירידה בסולם היתדות הקבוע שמאפשר להם להנות מההרפתקה.

מהחניון נחזור לרכבים ולאחר נסיעה קצרה נגיע לחניון של עין יורקעם.
עין יורקעם הינו גב מים חלומי משולב עם נביעה מושלם לרחצה לאורך כל השנה, מציע נווה מדבר אמיתי במרחק הליכה קצר מהחניה- רק 10 דק הליכה קלה! עין ירקעם הוא חלק מערוץ נחל חתירה שבמכתש  גדול.
לאחר שחוצים את נחל חתירה ומגיעים למפל בגובה 8 מטר, פונים שמאלה ויורדים במדרגות רומיות עתיקות אל בריכת המים.

למיטיבי לכת מומלץ מסלול הסנפיר הגדול שתחילתו ברחבת החניה של עין יורקעם, כביש 206, לאחר חצית הכביש צועדים בשביל סימון שחור העובר מתחת לגשר מסילת הברזל אל תוך המכתש. המעלה תלול מאוד ובהמשך מתחברים אל מסלול הסנפיר הקטן שמסתיים בחניון האקליפטוסים.
הגעה בוויז: "עין יורקעם"

גב ימין:
למטילים באזור המכתש הגדול/ עין יורקעם מומלץ לבקר גם בגב ימין הסמוך ולהנות מעוד פיסת מדבר קסומה וייחודית.
גבי ימין נמצאים בערוצו של נחל ימין, אחד מיובליו הגדולים של נחל חתירה. תחילת המסלול בחניון לילה נחל ימין ממנו צועדים על סימון שבילים ירוק דרומה בהליכה מישורית שלאחר מכן הופכת לירידה אל תוך הערוץ, הנוף עוצר נשימה!
הליכה של כחצי שעה עד לגבי המים הנפלאים.
חזרה באותה הדרך.

עין עבדת, נחל חווארים, נחל קרקש ועין עקב

למרגלות מדרשת בן גוריון סמוך לשדה בוקר תמצאו את ערוצו הרחב והמרשים של נחל צין, אליו נשפכים נחל קרקש ונחל חווארים בנוסף לעין עבדת ועין עקב.

המלצתנו הראשונה היא לחנות בחניון של גן לאומי עין עבדת, לפני הירידה למטה ולבקר בקבר בן גוריון הממוקם על המצוק אל מול נוף עוצר נשימה, טיילת חדשה נחנכה לאחרונה המאפשרת מסלול הליכה קצר ומרהיב הצופה מלמעלה אל ערוצו המסתעף של נחל צין ורכס הרי רמת נגב.
בכניסה לשמורה (בתשלום) נהנה מנסיעה על שביל פתלתל, אל תשכחו להתפעל מהנוף!
לאחר חצית נחל צין נמשיך עם הרכב ימינה לכיוון תחילת מסלול עין עבדת.
יש שתי אפשרויות טיול בגן הלאומי עבדת, המסלול הקצר והמסלול הארוך. המסלול הקצר אורך כשעה עד שעתיים וכולל הליכה עד הבריכות וחזרה באותה הדרך אל הרכב, שימו לב לשפע הצמחייה ובע"ח בדרך: סרטנים, יעלים, ירבועים ושפע ציפורים.
המסלול הארוך לוקח בין שעתיים ל4 שעות, המסלול הארוך הינו קווי וכדי לא ללכת הלוך חזור ניתן להגיע עם שני רכבים ולעשות הקפצה לנקודת הסיום ליד חניון לילה עין עבדת עליון. המסלול הארוך כולל עליה במדרגות במצוקי הקניון המקומי.
כשאורחי החאן משתפים שברצונם לטייל בליל ירח מלא בנחל חווארים, אני תמיד מזכירה להם את מגלשות הקרטון בנחל הימן שנמצא 5 דק' הליכה מחאן במדבר שלנו.

נחל חווארים הוא נחל אכזב בהר הנגב, דרומית למדרשת בן גוריון, תחילתו בסמוך לצומת ציפורים ובהמשך מתחבר לנחל צין, ישנו חיבור בין נחל קרקש לנחל חווארים באמצע תוואי הערוץ. ערוצו היפה של נחל חווארים מומלץ לטיול יום בשעות הנעימות של היום או טיול לילה קסום וחוויתי בלילות ירח מלא, סלעי הקרטון של הנחל בוהקים ויוצרים תפאורה לילית מופלאה.
הרפתקה מזומנת לילדים שיחקרו בעזרת פנס את נקיקי הסלע ויגלשו על מדרונות החרסית דמויי הדיונות.
נתחיל את המסלול כ2 ק"מ דרומית למדרשת בן גוריון על כביש 40, חשוב לדעת שהמסלול לא מעגלי ויש צורך בהקפצת רכב.
בוויז רושמים: "בור חווארים"
נתחיל לצעוד עם סימון שבילים כחול למטה לערוץ, משמאלנו נעבור את בור חווארים שהינו שריד לתרבות הנבטית הענפה ששלטה כאן במשך 1,000 שנה, נמשיך עם השביל היורד מזרחה ולבסוף נגיע לחניון הסרפנטינות (בוויז) שם מסתיים המסלול וממתין הרכב השני.
נחל קרקש הינו מסלול קצר האורך כשעה ומתחיל ממש בצומת הפניה למדרשת בן גוריון, סימון שבילים ירוק פונה דרומה ולמטה בעקבות הערוץ שלאורכו ניתן לפגוש מרבצי סלע שחורים- אבן צור, מלבד זאת נפגוש כאן גם שיחי קרקש צהוב שנתנו לנחל את שמו. בהמשך נגיע למפגש הנחל עם הכביש.(גם במסלול זה כדאי להגיע עם שני רכבים להקפצה)
הירידה במפל נחל קרקש עלולה להיות מאתגרת ודורשת משנה זהירות, ניתן להתחיל במסלול מלמטה ואז קל יותר לטפס במפל, נחל קרקש אינו מתאים לטיול לילי. 

דילוג לתוכן